Skip to main content

Facebook Disaman RM3 bilion

WASHINGTON, Amerika Syarikat (AS) - Pengasas dan juga Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Facebook, Mark Zuckerberg dan laman web berkenaan disaman lebih AS$1 billion (RM 3.3 bilion) kerana menyiarkan artikel anti-Yahudi, lapor sebuah akhbar semalam.
Saman terbabit difailkan oleh peguam yang juga seorang aktivis, Larry Klayman di sebuah mahkamah tinggi di sini pada Khamis lalu.
Dalam samannya, Klayman menuduh Facebook lewat menarik semula satu muka suratnya yang bertajuk 'Intifada Palestin Ketiga' bagi menentang Israel.
Menurutnya, Facebook sengaja membiarkan halaman tersebut kerana faktor komersial.
Halaman Facebook itu yang mengajak orang ramai bangkit menentang Israel, menyaksikan lebih 300,000 pengguna mengklik tanda 'suka' terhadap cadangan tersebut.
Intifada atau kebangkitan menentang Yahudi tersebut dirancang diadakan pada 15 Mei depan.
Muka surat itu cuma dipadam oleh Facebook pada 29 Mac lalu, beberapa hari selepas beberapa orang membuat aduan termasuk Menteri Diplomatik Awam Israel, Yuli Edelstein dan sebuah pertubuhan pro-Israel, Liga Anti-Defamasi.
Mengulas mengenai kes tersebut, seorang jurucakap Facebook berkata, dakwaan Klayman sama sekali tidak berasas.
"Kami akan menentang habis-habisan untuk membuktikan kami tidak bersalah," katanya.
Menurutnya, muka surat itu dikekalkan kerana ia bermula sebagai gesaan ke arah bantahan aman sebelum komen-komen di muka surat itu bertukar menjadi lebih ganas.
- Agensi



Salam to all, berita mengenai saman terhadap CEO FaKebook aka. Facebook siapa lagi kalau bukan Mark Zuckerberg Facebook dituduh menyiarkan satu artikal Anti - YAHUDI LAKNATULLAH. Jangan kita terpedaya atas lakonan hebat puak ini, jangan biar kita di perdayakan oleh kaum yang dilaknat oleh Allah swt. Soalnya disini, kalau kita lihat kekacauan dan penindasan saudara kita di palestin masih berlaku sehingga ke akhir ini. Penyembelihan dan pembunuhan ke atas rakyat palestin tidak dapat dimaafkan jauh sekali untuk mengampunkan dosa mereka.

Kesilapan demi kesilapan umat islam sendiri yang membiarkan saudara kita di sana menjadi mangsa keganasan puak binatang ini. Apa yang terjadi ke atas saman Mark zuckerberg ini hanyalah untuk mengalih perhatian dunia bagi mewujudkan satu persepsi bahawa kononya mereka ini berada dipihak yang benar untuk memperjungkan tanah palestin. Inilah sikap segelintir masyarakat kafir yang mendominasi dunia tanpa sempadan, kenapa pihak facebook tidak teruskan niat mereka untuk perjuangkan artikal yang dikeluarkan jika mereka benar. Kenapa mereka bermuka-muka dalam hal palestin kenapa???.

Inilah cermin dunia dikaca mata kita tidak terlihat nait sebenar orang kafir hendak menghancurkan islam, ape niat sebenar mereka menerbitkan artikal tersebut, adakah hanya untuk komersial FUUUUCK YOUUUU YAHUDI. MOTHERFUCKER....


Sumber : kosmo

Comments

Popular posts from this blog

Hotel Kapsul Pertama "Shanghai "Dibuka

Menurut laporan, setiap bilik mempunyai kelebaran dan ketinggian kira-kira 110 sentimeter dan  220 sentimeter panjang.Bilik ini juga dilengkapi televisyen LCD, sambungan internet , dan lain-lain "Charge bilik dikira bedasarkan jam iaitu dengan satu kadar asas 28 yuan atau 88 yuan setiap hari Steel framed "capsules", 110 sentimeter luas dan tinggi, 220 sentimeter panjang, dengan bantal dan selimut, kipas pengudaraan, lampu boleh laras, jam penggera, soket elektrik, televisyen-televisyen LCD , dan akses internet 68 bilik bertingkat dipecah menjadi tiga kawasan, berasingan dari bilik air, tandas, kawasan merokok, kedai , dan kawasan-kawasan penyimpanan.  Pemilik hotel kapsul  merupakan orang Cina yang telah banyak menkaji tentang Negara jepun. Semasa beliau belajar di luar negara, dia bekerja " sebagai seorang pelayan / kakitangan perkhidmatan" di sebuah hotel kapsul Jepun, dia mempelajari setiap perkara dikehendaki dari perkakasan bagi perkhidmatan. Men

Koleksi Jimmy Choo Untuk Lelaki

Kalau dulu kita boleh lihat rekaan jimmy pada kaum famenim aje , sekarang jimmy telah mengorak langkah dengan memperkenalkan rekaan kasut terbaru untuk kaum lelaki.Macam-macam style kasut yang direka. Chief creative officer Mellon said: 'My vision of the Jimmy Choo man is one who exudes confidence and style whether he is an artist or an investment banker. Memang sytlo la kalau dapat pakai kasut jimmy, nak macam mana? dari rekaan harimau bintang hingga ke kudang belang,mak ai....semuaya rekaan yang mewah termasuk juga denga sepasang crocodile print Hunter wellies and gentlemen' evening slippers. Sumber : delialicious

Play Prank Hanya Untuk Mengikat Tali Kasut.WTF

Seorang remaja play Prank dengan memberhentikan sebuah bas awan semata-mata untuk mengikat tali kasutnya WTF!!! di pintu masuk bas. Kalau lihat pada Vid dekat bawah, selepas saja pintu bas dibuka remaja tersebut dengan selambanya mengikat tali kasutnya tanpa ada niat untuk menaiki bas tersebut. Sumber : chinasmack